۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۳۶

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

آموزه‌های مکتب حسینی موجب رشد فکری و فرهنگی انسان می شود

آموزه‌های مکتب حسینی موجب رشد فکری و فرهنگی انسان می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آموزه‌های مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) موجب رشد فکری و فرهنگی در انسان می‌شود و لازم است که در مراسمات عزاداری این آموزه‌ها همواره مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ در سالن شهید آوینی تبلیغات اسلامی بوشهر، سبک مداحی استان بوشهر را یکی از غنی ترین سبک های عزاداری کشور توصیف کرد و اظهار داشت: عزاداری استان بوشهر داری محتوای پربار و غنی است.

وی به جایگاه ویژه مداحان اشاره کرد و افزود: فعالان مذهبی، ذاکران اهل بیت، مداحان و مرثیه‌سرایان به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) متصل هستند و به همین دلیل مایه عزت و افتخار هستند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: آموزه‌های مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) موجب رشد فکری و فرهنگی در انسان می‌شود و لازم است که در مراسمات عزاداری این اموزه‌ها همواره مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: شعائر الهی نه تنها موجب رشد شعور انسان در حوزه دین می‌شود بلکه موجب شور و اشتیاق و نشاط در حوزه خدا و اهل بیت(ع) و ارائه برنامه‌های دینی می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به جایگاه بالای افرادی که در مجالس عزاداری اباعبدالله خدمت می‌کنند اشاره کرد و بیان داشت: برپایی ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یکی از شعائر الهی است و هر کس مجلسی در این خصوص به پا کند و گسترش دهد نشان از این است که تقوای الهی در قلب اوست.

وی گفت: فعالیت مداحان، ذاکران، مرثیه‌سرایان، بانیان مساجد و فعالان و هیئت‌های مذهبی یک موهبت الهی است و این عزیزان که کاری الهی می‌کنند خدا در قلب آنان عشق به اهل بیت گذاشته چرا که این موهبت نصیب همه کس نمی‌شود.

کد خبر 1742885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha